CouchManagers.com Forum Index CouchManagers.com
BaseballFootballBasketball

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

acklimationsskillnader mellan de tv

Post new topic   Reply to topic    CouchManagers.com Forum Index -> Help/Feedback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Labi1995

PostPosted: Tue May 01, 2018 10:35 pm    Post subject: acklimationsskillnader mellan de tv Reply with quote

Nike har l?nge anlitat designen av sin fria l?pskor som inspirerats av barfota. Faktum ?r att de nyaste fria skor har uttrycket "Barefoot Ride" skrivet direkt p? innersulan (se bilden till v?nster). Personligen ?r Adidas Superstar Mens jag fan av Frees eftersom de passar Nike Air Vapormax Femme mina preferenser f?r l?tta, flexibla, m?ttligt kudda skor. Men trots deras mer minimala struktur tror jag inte att de verkligen kommer ens n?ra att simulera erfarenheten av att springa barfota (f? skor g?r).

I min senaste recension av Nike Free 5.Adidas Gazelle Womens 0Adidas Superstar Damen Schwarz citerade jag en studie som j?mf?rde k?ra biomekanik i Nike Pegasus och Nike Free 3.0. Denna forskning har g?tt ut en stund, men jag skrev aldrig om papperet. Eftersom jag har k?rt ett g?ng i olika Nike Free skor p? sistone trodde jag att jag skulle skriva en sammanfattning. M?nga l?pare v?ljer en m?ttligt vadderad sko f?r att ?verg? till mer minimal skodon som visar att det ?r ett s?krare tillv?gag?ngss?tt ?n att hoppa direkt in i en sko utan kudde alls. P? grund av detta var f?rfattarna intresserade av att best?mma om k?rning i en vadderad "minimalistisk" Nike Air Max 270 Mujer sko mer noggrant kan Adidas Superstar Damen Pink simulera barfotaliknande l?pekanik ?n en mer traditionellt vadderad sko. F?r att ta itu med detta rekryterade de 14 h?ftiga l?pare och fick dem att springa i b?de Nike Pegasus och Nike Free 3.0. Pegasus har ca 20 mm mer kudde i h?len, och kudden i pinnen ?r ocks? betydligt mjukare ?n den fria. Varje l?pare sprang tv? 10-minuters f?rs?k p? en instrumenterad l?pband, en i varje sko och biomekaniska ?tg?rder registrerades n?ra b?rjan och slutet av f?rs?ken f?r att se om acklimatiseringstiden till skorna hade n?gon effekt.
I motsats till f?rv?ntningarna skilde steghastighet (b?da skor strax under 170 steg / min), stegl?ngd och foth?jning till fotsfall inte mellan de tv? skorna. ?nnu mer ov?ntat var det faktum att ankeldorsiflexion, vertikalt slagstopp och vertikal belastning var allt signifikant h?gre i Nike Free Nike Roshe Run Mujer3.0.
J?mf?relser fr?Nike Air Huarache Mujern b?rjan till slutet av 10 minuters k?rning avsl?jade inte n?gra acklimationsskillnader mellan de tv? skorna. I b?de Pegasus och Free 3.0-l?parna f?r?ndrade inte stavl?ngden eller hastigheten, foth?jningen och fotleddorsflexionen minskade, kn?b?jning vid fotbeslag ?kade och vertikal slagstopp och lasthastighet ?kade under loppet av loppet.
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    CouchManagers.com Forum Index -> Help/Feedback All times are GMT - 5 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum